Aanmelden

Wachttijden

(Laatste update op 21 augustus 2024)
De wachtlijst is momenteel gesloten. Zodra aanmelding weer mogelijk is, wordt dat hier vermeld.
Voor wachtlijstbemiddeling kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Aanmelden

Aanmelden kan zowel telefonisch als per email.

Als u de voicemail inspreekt dan zal ik u zo spoedig mogelijk terugbellen. Als u contact zoekt via de mail dan dient u geen persoonlijke gegevens aan te leveren in verband met de bescherming van uw privacy.

In beide gevallen zal ik telefonisch contact met u opnemen om met u de reden van aanmelding te bespreken. Ik zal daarbij ook enkele persoonsgegevens noteren (geboortedatum, adres, BSN nummer, verzekeringsgegevens) en u vragen naar een actuele verwijsbrief van uw huisarts. Ook zal ik u informeren over de verdere procedure en eventuele wachttijden.

Werkwijze

Na aanmelding zullen er twee intakegesprekken plaatsvinden. In deze gesprekken staan we uitvoerig stil bij de aard en ernst van uw klachten, wanneer en in welke context ze zijn ontstaan, wat u zelf heeft gedaan om uw klachten te beïnvloeden en welke behandelingen u eventueel in het verleden heeft ondergaan en met welk resultaat. We zullen samen ook nagaan in hoeverre we uw klachten kunnen begrijpen in het licht van uw wordingsgeschiedenis, wat u in uw leven heeft meegemaakt. Voorts zullen we samen inventariseren wat uw hulpvraag is, wat u graag zou willen bereiken en wat uw verwachtingen van hulpverlening zijn.

In overleg met u kunnen we in de intakefase ook besluiten om een naaste uit te nodigen, die u goed kent en die behulpzaam zou kunnen zijn in het verduidelijken van uw klachten.

Na de intakefase volgt het adviesgesprek, waarin ik u mijn indrukken voorleg, hoe uw klachten begrepen en geduid kunnen worden (diagnose/DSM-V-classificatie/zorgvraagtype) en zal ik u een behandelvoorstel voorleggen, dat volgt uit het voorgaande, gezamenlijke proces.

Soms kan na de intakefase duidelijk worden, dat ik u onvoldoende kan helpen. Ik zal u dan zo goed mogelijk proberen te adviseren en/of helpen verwijzen naar een collega of een GGZ-instelling met meer expertise en behandelmogelijkheden voor uw klachten en problemen.

Wanneer we samen vaststellen, dat u met uw klachten en hulpvraag bij mij aan het juiste adres bent, zal er een behandeling starten.

We zullen vervolgens samen een behandelplan opstellen met daarin uw hulpvraag, probleemanalyse en diagnose, de aard van de behandeling, uw behandeldoelen en verwachtingen ten aanzien van de duur van de behandeling.